SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Przez satelitę do sieci - nowe możliwości na rynku Internetu

Firma Global eMarketing SA zbadała niedoceniany do tej pory w Polsce rynek satelitarnego dostępu do Internetu. W wyniku analizy powstał raport pt.: "Szerokopasmowy satelitarny dostęp do Internetu - możliwości implementacji na rynku polskim"*, którego celem jest ocena szans dalszego rozwoju tego typu usług. Satelita w Polsce

Prezentowany raport omawia aktualną sytuację na rynku szerokopasmowego satelitarnego dostępu do Internetu w Polsce, ponadto porównuje nasze doświadczenia z doświadczeniami innych krajów. Dotychczas brakowało podobnych zbiorczych analiz - raport firmy Global eMarketing S.A. doskonale uzupełnia tę lukę.

O atrakcyjności raportu w dużym stopniu decyduje zestawienie porównawcze oferowanych w Polsce rozwiązań satelitarnego dostępu do Internetu. Dostarcza ono informacji m. in. o zaangażowanych na polskim rynku usługodawcach, sposobie sprzedawania przez nich oferty, kosztach dostępnych usług, wymaganym sprzęcie, możliwościach dodatkowego wykorzystania dostępu satelitarnego oraz obszarze działania danego operatora.

W latach 2003-2008 wykorzystanie połączenia satelitarnego z Internetem wzrośnie na świecie ponad pięć razy, natomiast w roku 2008 osiągnie aż
jedenastoprocentowy udział w całym rynku szerokopasmowym. Od momentu wprowadzenia satelitarnych połączeń z Internetem, żadna z dotychczas wprowadzanych na rynek telekomunikacyjny technologii nie zdobywała popularności w takim tempie.


Według analityków Global eMarketing SA, potencjał polskiego rynku dostępu satelitarnego jest ogromny, jednak osiągnięcie sukcesu możliwe będzie tylko dzięki przygotowaniu wysokiej jakości oferty. W strategiach marketingowych usługodawcy nie powinni zapomnieć o elementach narodowej specyfiki rynku, silnie związanych z zaspokajaniem potrzeb klienta. Walkę o zdobycie pozycji na rynku satelitarnego dostępu do Internetu możemy uważać za rozpoczętą. Przeprowadzona przez Global eMarketing SA analiza bazuje na badaniach desk research ( badania wtórne) skupiając się wyłącznie na sektorze klientów indywidualnych oraz SOHO ( Small Office Home Office). Dane dotyczące rynków zagranicznych pochodzą z ogólnodostępnych opracowań oraz prognoz czołowych ośrodków badawczych za granicą - tam bowiem atrakcyjność dostępu satelitarnego do Internetu została dostrzeżona dużo wcześniej.

Dołącz do dyskusji: Przez satelitę do sieci - nowe możliwości na rynku Internetu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl