Puls Biznesu i pb.pl łączą newsroomy
Dziennik "Puls Biznesu" i portal pb.pl (oba Bonnier Business Polska) łączą swoje newsroomy. Wspólna redakcja ma rozpocząć pracę na przełomie marca i kwietnia, gdy zakończą się prowadzone obecnie prace przygotowawcze.
Celem połączenia newsroomów jest lepsze wykorzystanie wiedzy i umiejętności dziennikarzy newsowych dla potrzeb dziennika i portalu, a w konsekwencji przyrost prenumeratorów "Pulsu Biznesu" i użytkowników pb.pl.
- Z tradycyjnej firmy, gdzie osobno działały dwa zespoły redakcyjne, przekształcamy się w dostawcę szybkiej, użytecznej informacji biznesowej. W wielu kanałach. Wszędzie tam, gdzie znajdziemy zyskowny model biznesowy - mówi prezes Bonnier Business Polska, Arkadiusz Dawid.
Jacek Ziarno, redaktor naczelny "Pulsu Biznesu" podkreśla, że planowane połączenie newsroomów będzie pierwszą taką operacją w Polsce. - Wykorzystamy cudze wzorce, ale i zaproponujemy kilka oryginalnych, w tym nową funkcję redaktorską. Nasze doświadczenia posłużą zaś innym redakcjom Bonnier Business Press w Europie - dodaje.
Według władz wydawnictwa nie ma niebezpieczeństwa, że dojdzie do efektu wzajemnej "kanibalizacji". Targety "Pulsu Biznesu" nakładają się na siebie w stosunkowo niewielkim stopniu. Portal pb.pl odwiedza tylko 17 proc. czytelników papierowego dziennika, jednocześnie tylko jedna trzecia użytkowników pb.pl sięga także po gazetę (dane z badania PBC General realizowanego przez MillwardBrown SMG/KRC, fale: VII 2006 - XII 2007 (N=70 247); GC: CCS Pulsu Biznesu (n=363), "pb.pl odwiedzony w ciągu tygodnia" (n=187))
Dołącz do dyskusji: Puls Biznesu i pb.pl łączą newsroomy