SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Raiffeisen Bank Polska- dobre wyniki po trzech kwartałach 2003

Plany ekspansji na rynku kart płatniczych

Po trzech kwartałach 2003 roku Raiffeisen Bank Polska odnotował zysk netto w wysokości 49 mln PLN, o 109% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Suma bilansowa wzrosła o 19% i wyniosła 7 989,8 mln PLN. Bank rozwija się we wszystkich segmentach rynku, poprawia jakość portfela kredytowego i rozpoczyna ofensywę na rynku kart kredytowych.

Suma bilansowa Raiffeisen Bank Polska S.A. po trzech kwartałach 2003 roku wyniosła 7 989,8 mln PLN, w porównaniu do 6 692,8 mln PLN w analogicznym okresie ubiegłego roku, co stanowi wzrost o 19%. Średni wzrost sumy bilansowej banków komercyjnych wyniósł w tym samym okresie 2%. Bank wypracował na koniec trzeciego kwartału zysk netto w wysokości 49 mln PLN. Wolumen kredytów udzielonych klientom wyniósł 4 632,7 mln PLN, wzrastając o 37,9% w stosunku do tego samego okresu ubiegłego roku. Łączna kwota zgromadzonych depozytów zwiększyła się o 38,8% - do 4 915,4 mln PLN. Fundusze własne banku osiągnęły wysokość 628,8 milionów PLN.

Raiffeisen Bank Polska S.A. poprawił jednocześnie jakość portfela kredytowego. Odsetek kredytów nieregularnych (poniżej standardu, wątpliwe i stracone) spadł z 16,86% łącznej wartości portfela na koniec 2002 r. do 14,74% na koniec września 2003, przy średniej dla rynku ok. 21,3%.

Od wielu lat Raiffeisen Bank Polska S.A. znajduje się w ścisłej czołówce instytucji organizujących emisje instrumentów dłużnych. Bank zajmuje obecnie drugie miejsce na rynku pod względem obrotów i posiada 9,5% udział w rynku (dane z 14.11.2003 wg. Fitch Ratings). Wartość wyemitowanych przez bank i niezapadłych instrumentów dłużnych wynosi obecnie 1 119 mln PLN.

Dynamicznie rośnie obsługa sektora MSP - udział banku w obsłudze firm o rocznych obrotach 3-20 mln PLN wzrósł z 10,7% po trzech kwartałach 2002 do 15% po trzech kwartałach 2003. Liczba rachunków prowadzonych przez bank dla MSP wzrosła w tym samym okresie o 30%, wolumen udzielonych kredytów o 52%, a zgromadzonych depozytów o 58%.

We wrześniu 2003 r. Raiffeisen Bank Polska S.A. wprowadził do oferty kartę kredytową VISA Nowa. Jest ona przeznaczona szczególnie dla tych klientów, którzy regularnie korzystają z limitu kredytowego, a jej największym atutem jest bardzo niskie oprocentowanie - 19% w skali roku oraz niewielki koszt użytkowania - 25 zł rocznie. Posiadacz tej karty może korzystać z nieoprocentowanego kredytu do 44 dni. O kartę VISA Nowa mogą ubiegać się osoby, których miesięczne dochody wynoszą nie mniej niż 2 000 zł brutto.

Osoby posługujące się kartami kredytowymi innych banków mogą w sposób uproszczony ubiegać się o kartę VISA Nowa. W momencie aktywacji karty VISA Nowa klient może spłacić zadłużenie na rachunku karty w innym banku, przenosząc je w ciężar rachunku nowej karty. Jest to szansa dla użytkowników drogich w obsłudze kart, którzy wpadli w tzw. "pułapkę zadłużenia" - zamiana karty na nową ze znacznie niższym oprocentowaniem może pomóc w szybkim pozbyciu się zaległości.

Od początku ubiegłego tygodnia Raiffeisen Bank Polska S.A. oferuje karty kredytowe National Geographic. Jest to pierwsza w ofercie banku karta wydawana w systemie MasterCard, jest więc szczególnie atrakcyjna dla tych, którzy często wyjeżdżają do krajów europejskich - wszystkie transakcje dokonane przy pomocy kart MasterCard rozliczane są w euro.

Nowa karta jest dostępna w pięciu wariantach graficznych, wykorzystujących zdjęcia ze zbiorów National Geographic - klient może sam wybrać motyw, który najbardziej mu się podoba. Opłata roczna za wydanie karty wynosi 80 złotych. Oprocentowanie kredytu wynosi 28%, przy 21-dniowym okresie karencji w spłacie zadłużenia - co oznacza możliwość korzystania z nieoprocentowanego kredytu do 51 dni. W ramach opłaty za kartę klient otrzymuje pakiet ubezpieczeń w podróży obejmujący NNW, koszty leczenia, OC oraz utratę bagażu.

Wspólny projekt z National Geographic ma charakter regionalny. Raiffeisen Bank Polska S.A. jest pierwszym bankiem Grupy Raiffeisen w Europie Środkowo-Wschodniej, który w ramach programu partnerskiego podjął współpracę z amerykańskim Towarzystwem National Geographic, właścicielem marki najpoczytniejszego pisma przyrodniczo-geograficznego. Program będzie realizowany także w innych państwach regionu - w następnej kolejności będą to Czechy i Rumunia.

Dołącz do dyskusji: Raiffeisen Bank Polska- dobre wyniki po trzech kwartałach 2003

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl