Samsung i Sony zyskują na rynku sprzedaży telewizorów LCD
Firmy Samsung i Sony zanotowały w II kwartale bieżącego roku znaczące wzrosty na rynku sprzedaży telewizorów LCD w Ameryce Północnej, głównie kosztem mniej znanych tajwańskich producentów.
Samsung był w tym okresie liderem pod względem liczby sprzedanych odbiorników o przekątnej ekranu od 30 do 34 cali - informuje serwis Trading Markets.
Firma z Korei Południowej zanotowała 17,6 proc. udziałów w rynku, w porównaniu z 7,8 proc. w I kwartale oraz 8,5 proc. przed rokiem. Na drugim miejscu było Sony z rynkowymi udziałami na poziomie 12,8 proc., wobec 9,5 proc. w pierwszych trzech miesiącach tego roku oraz zaledwie 4,9 proc. w II kwartale roku 2007.
Na kolejnych miejscach w okresie kwiecień - czerwiec znalazły się firmy Philips (8 proc. udziałów w rynku), Sharp (7,2 proc.) oraz LG Electronics (6,5 proc.).
Tymczasem jeszcze rok temu liderem w tym segmencie była firma Vizio, należąca do tajwańskiego Amtran Technology. Jednak w porównaniu z tamtym okresem rynkowe udziały marki zanotowały drastyczny spadek: z 17,3 do zaledwie 6 proc.
Z danych firmy iSuppli wynika również, że telewizory LCD o przekątnej ekranu od 30 do 34 cali stanowiły w II kwartale bieżącego roku 34,1 proc. sprzedawanych za oceanem odbiorników LCD. Drugim najpopularniejszym rozmiarem były telewizory o przekątnej ekranu od 25 do 29 cali (13,7 proc.).
źródło: Trading Markets
Dołącz do dyskusji: Samsung i Sony zyskują na rynku sprzedaży telewizorów LCD