SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

SAR zamyka platformę przetargową, stawia na serwis DobryPrzetarg

Strona przetargowa Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR została zamknięta. Zastąpi ją serwis DobryPrzetarg.com.pl, który będzie służył promowaniu praktyk zawartych w Białej Księdze komunikacji marketingowej, edukacji i monitoringowi rynku.

Dotychczasowa platforma przetargowa SAR umożliwiała promowanie i egzekwowanie przez organizację dobrych praktyk przetargowych wyłącznie wśród swoich członków. Pozwalała także śledzić i badać rynek przetargów reklamowych w Polsce.

- Powstanie, rozwój i wyniki projektu Dialog Branżowy niejako sprowokowały nowe podejście do myślenia o standardach i służących im narzędziach. Chodzi o wspólną odpowiedzialność i działanie na rzecz efektywności i standardów, ponieważ warunkiem ich sukcesu jest wzajemne zaangażowanie Reklamodawców i Agencji - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu SAR.

W wyniku porozumienia się SAR, PSML i organizacji branżowych, ustalono, że dotychczasowa platforma przetargowa zostanie zastąpiona serwisem DobryPrzetarg.com.pl. Oprócz przejęcia funkcji poprzedniej platformy, ma też służyć edukacji i integracji środowiska komunikacji marketingowej.

- Wierzymy, że to wspólnota interesów jest gwarantem silniejszego oddziaływania na rynek - mówi nam Paweł Tyszkiewicz.

Obecnie trwają prace nad rozbudową serwisu, w nowej wersji serwisu będzie działać najwcześniej w kwietniu 2019 r.

Funkcje platformy Dobry Przetarg

Platforma będzie promować standardy współpracy i dobre praktyki, dostarczy także danych i narzędzi do przeprowadzenia efektywnego przetargu w dziewięciu różnych kategoriach marketingowych. Będzie zawierać również: informacje na temat rynku dostawców, dostępne badania i raporty, zapowiedzi warsztatów i szkoleń, wszystko, co może wspierać efektywność współpracy reklamodawcy i agencji oraz rozwijać rynek i jakość komunikacji marketingowej.

- Jednocześnie chcemy, aby w serwisie pojawiła się promocja marek, które wdrażają dobre praktyki przetargowe wewnątrz swoich organizacji. Chcemy w ten sposób wyróżniać ambasadorów i sygnatariuszy dobrych praktyk jako marki odpowiedzialne społecznie. Obserwujemy, że obszar „relacje z dostawcami” w politykach CSR spółek zyskuje na znaczeniu vs zainteresowanie dotychczasowymi zagadnieniami - ocenia Paweł Tyszkiewicz.

- Również konsumenci oczekują od marek, już nie tylko produktu spełniającego ich oczekiwania w zakresie jakości i ceny, ale także świadomej i zaangażowanej postawy w lokalne i globalne wyzwania. Poprzez komunikację PR chcemy podkreślać i nagradzać praktyki CSR tych firm, które uznają partnerstwo i standardy współpracy z dostawcami w trzech obszarach: ład organizacyjny, praktyki z zakresu pracy, uczciwe praktyki operacyjne - dodaje Tyszkiewicz.

Inną funkcją serwisu Dobry Przetarg będzie monitorowanie stosowania dobrych praktyk - tzw. watchdog, rozumiany jako program oddziaływań zarówno agencji, jak i reklamodawców, służący wspólnej odpowiedzialności za standardy i efektywność rynku komunikacji marketingowej.

Na stronie Dobry Przetarg zarówno klienci, jak i agencje będą mieli możliwość zgłaszania (anonimowo lub nie) nieefektywnych i niezgodnych ze standardami praktyk. - To umożliwi podjęcie działań edukacyjnych przez organizacje branżowe - SAR, PSML i innych partnerów Dialogu Branżowego, zaangażowanych w rozwój rynku i promocję standardów - komentuje Paweł Tyszkiewicz.

Biała Księga Komunikacji Marketingowej

Dokument wprowadza jednolite dla jego sygnatariuszy praktyki w zakresie zakupu usług komunikacji marketingowej. Księgę wypracowano w czasie dwuletnich prac branżowych organizacji, przedstawicieli działów zakupów oraz klientów, podjętych w ramach tzw. Dialogu Branżowego. Inicjatywę rozpoczęły dwie organizacje – Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Polskie Stowarzyszenie Managerów Logistyki.

Dotychczas opublikowano rozdziały: Biała Księga Branży Komunikacji Marketingowej (Rozdział Ogólny), Przetarg na PR, Przetarg Eventowy, Przetarg Incentive Travel, Przetarg Full Service, produkcje reklamowe.

Obok produkcji filmów reklamowych, w najbliższym czasie zostaną opublikowane rozdziały  dotyczące obszaru mediów, digitalu, brandingu i badań marketingowych.

Dołącz do dyskusji: SAR zamyka platformę przetargową, stawia na serwis DobryPrzetarg

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Peter
Byłem kiedyś na rozmowie o pracę w agencji należącej do saru.

Może więc powinna powstać Biała Księga Zatrudnienia, obowiązkowa dla członków stowarzyszenia.
0 0
odpowiedź
User
q
przez ostatnie naście lat SARowi nie udało się uporządkować przetargów
0 0
odpowiedź
User
aaa
Sukces.....
0 0
odpowiedź