SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sieć piekarń Fornetti chce być jak McDonald's

Sieć małych piekarni Fornetti chce w ciągu dwóch lat zwiększyć liczbę placówek w Polsce o ponad 100. Nowe będą powstawać zarówno w większych, jak i mniejszych miastach. Cel jest taki, by punktów sprzedaży było więcej niż McDonaldów.

– Liczba lokalizacji, w których nasz koncept się sprawdza, jest znacznie większa, niż sprawdzi się koncept hamburgerowy. W związku z tym potencjał rozwoju mini-piekarni Fornetti jest olbrzymi. To są setki, a może i powyżej tysiąca lokalizacji – przekonuje Piotr Panasiewicz, prezes Fornetti Polska.

W tej chwili spółka ma w Polsce ponad 200 piekarni, w tym 56 własnych oraz ponad 150 franczyzowych. Jest największą siecią na tym rynku. Planuje dalszy rozwój w tempie 4-5 punktów miesięcznie, co za dwa lata umożliwi przekroczenie liczby 300 placówek i pozwoli na wyprzedzenie najpopularniejszej sieci fast-food z hamburgerami.

Główny zakład Fornetti w Polsce zatrudnia ok. 70 osób, a w całym kraju dla spółki pracuje 211 osób. Liczba ta nie uwzględnia osób zatrudnionych w punktach franczyzowych.

 – Chcemy rozwijać się zarówno w jednej, jak i w drugiej formule. Będziemy budować placówki własne, ale jednak zdecydowanie największy rozwój upatrujemy w kanale partnerskim, franczyzowym – zapowiada Panasiewicz.

Koszt otwarcia placówki franczyzowej Fornetti to ok. 60-80 tys. zł w zależności od tego, jak mocno musi zostać przystosowany lokal. Panasiewicz przyznaje, że własne placówki umożliwiają lepszy zysk, bo cała marża trafia do Fornetti, ale z drugiej strony możliwość wzrostu jest ograniczona dostępnością kapitału. Rozwój poprzez sieć franczyzową za cenę podziału marży między spółką a franczyzobiorcą jest zdecydowanie szybszy.

Panasiewicz prognozuje, że jeśli uda się zrealizować ambitne plany rozwojowe, to już wkrótce konieczna może być rozbudowa zakładu we Wrocławiu oraz zwiększenie zatrudnienia.

 – W tym roku prawdopodobnie przekroczymy 20 mln złotych przychodów, a w kolejnych latach, jeśli ten dynamiczny wzrost będzie kontynuowany, to będzie oznaczało konieczność zatrudnienia większej liczby osób w naszej fabryce – podkreśla Panasiewicz. – Te moce, których dzisiaj na razie nie brakuje i których mamy jeszcze dużo do zagospodarowania, przy tak dynamicznym rozwoju, za 2-3 lata mogą okazać się niewystarczające. Wtedy kolejnym krokiem będzie rozbudowa naszej fabryki.

Jak podkreśla Panasiewicz, koncept małych piekarni Fornetti sprawdza się we wszystkich miastach, nie tylko tych największych. By inwestycja w punkt franczyzowy zwróciła się w okresie krótszym niż rok, wystarczy średnio 10 klientów na godzinę. Dlatego rozwój będzie następował w całej Polsce. Jedynym kryterium wyboru miejsca jest duży ruch przechodzących osób.

Dołącz do dyskusji: Sieć piekarń Fornetti chce być jak McDonald's

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl