Starsi internauci chętnie czytają maile reklamowe
Dla internautów powyżej 40. roku życia największe znaczenie ma forma przekazu i zawartość merytoryczna informacji, w tym także reklam - wynika z badań przeprowadzonych przez ThirdAge/JWT Bottom. Aż trzy czwarte użytkowników sieci w tej grupie wiekowej odpowiada na maile reklamowe od firm, które znali wcześniej.
Z badań wynika, że internauci po 40 roku życia najczęściej używają sieci w celu: wyszukiwania informacji o tematyce zdrowotnej (97 proc.), korzystania z poczty elektronicznej (96 proc.), kontaktów z rodziną i przyjaciółmi (92 proc.), czytania artykułów (91 proc.) oraz wyszukiwania danych dotyczących produktów (88 proc.).
Ciekawym zjawiskiem wśród użytkowników sieci w grupie wiekowej 40+ jest tworzenie niewielkich społeczności, głównie za pośrednictwem poczty elektronicznej. Sieci społecznościowe w tym celu wykorzystuje około 22 proc. respondentów.
Wyniki badań ThirdAge/JWT Bottom dowodzą, że internauci po 40. roku życia przychylnie traktują reklamy w sieci, aczkolwiek ważna jest dla nich forma promocyjnego przekazu. Respondenci najchętniej otrzymują e-maile reklamowe - 75 proc. z nich klika w mailingi otrzymywane od firm, które znali wcześniej. 55 proc. internautów powyżej 40 roku życia kupuje produkty lub korzysta z usług promowanych za pośrednictwem poczty elektronicznej.
Użytkownicy sieci powyżej 40. roku życia potwierdzają tezę o dużym znaczeniu treści stron internetowych. 83 proc. badanych uważa, że opinie i analizy ekspertów znacznie podnoszą jakość portali, 66 proc. jest zdania, że wiarygodność witryny wiąże się z reputacją firmy, a 62 proc. - że z wizerunkiem marki
- Dane pokazują, że w ponad 20 proc. polskich użytkowników internetu to ludzie w wieku powyżej 40 lat, i ten odsetek zwiększa się z każdym rokiem - komentuje Michał Wojda, Account Director agencji interaktywnej Eura7. - To ważny sygnał dla reklamodawców, ponieważ sieć stwarza duże możliwości skutecznego dotarcia do niemal każdej grupy docelowej - dodaje.
Dołącz do dyskusji: Starsi internauci chętnie czytają maile reklamowe