TNS: niewielki wzrost wydatków reklamowych
W okresie styczeń - wrzesień 2007 wydatki amerykańskich firm na reklamę wyniosły 108,2 miliarda dolarów - informuje serwis Marketing Charts, powołując się na dane firmy badawczej TNS Media. Oznacza to wzrost zaledwie o 0,2 procenta w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.
Gdyby nie III kwartał, który przyniósł wzrost o 1,3 procenta, najprawdopodobniej za cały analizowany okres odnotowano by spadek wydatków, gdyż w pierwszych dwóch kwartałach wydatki te sukcesywnie malały.
Przedstawiciele TNS Media twierdzą jednak, że wcale nie oznacza to odwrócenia trendu i nadejścia lepszych czasów dla rynku. Ich zdaniem nakłady amerykańskich firm na reklamę utrzymają się w kolejnych miesiącach na mniej więcej tym samym poziomie.
Najlepiej sytuacja wygląda na rynku reklamy online, gdzie w pierwszych dziewięciu miesiącach zanotowano wzrost wydatków o 17,2 procenta. Tymczasem prasa odnotowała spadek o 5,2 procenta, telewizja o 1,9 procenta, a radio o 1,8 procenta.
W sumie, dziesięciu czołowych reklamodawców wydało łącznie 13,3 miliarda dolarów na reklamę - o 2,3 procenta mniej niż przed rokiem. Miano największego reklamodawcy utrzymała firma Procter & Gamble, która wyprzedziła kolejno AT&T, Verizon, General Motors, Ford Motor, Time Warner, Johnson&Johnson, Sprint Nextel, Walt Disney oraz News Corp.
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: TNS: niewielki wzrost wydatków reklamowych