TVN24 liderem stacji informacyjnych w internecie. TVN24 BiS zwiększa przewagę nad TVP Info, w górę Polsat News
Wśród telewizyjnych stacji informacyjnych zdecydowanie najpopularniejszy serwis internetowy ma TVN24. Witryny TVP Info i Telewizji Republika w br. zanotowały niewielkie spadki odwiedzalności, a uruchomiona jesienią ub.r. strona Polsat News osiągnęła spory wzrost.
Opracowane przez Wirtualnemedia.pl dane z badania Gemius/PBI pokazują, że w maju br. serwis TVN24.pl odwiedziło 6,41 mln realnych użytkowników, czyli 25,43 proc. wszystkich polskich internautów, wykonując w nim 119,06 mln odsłon.
Serwis jest zdecydowanym liderem wśród stron telewizyjnych stacji telewizyjnych. W zeszłym miesiącu miał ponad trzy razy więcej użytkowników niż TVN24bis.pl i prawie sześć razy niż TVP.info. Pozostałe pięć witryn w rankingu zanotowało łącznie 61,8 mln odsłon, czyli jedynie nieco ponad połowę wyniku lidera.
Przy czym TVN24.pl ma zdecydowanie większy zakres tematyczny niż pozostałe strony, posiada m.in. rozbudowany dział sportowy, a od jesieni ub.r. publikuje serie weekendowych artykułów o tematyce publicystycznej i lifestylowej. Z tego względu w rankingu uwzględniliśmy stronę TVP.pl, zawierająca sekcję sportową i sporo treści lifestylowych.
Serwis TVN24 BiS, dotyczący głównie tematyki gospodarczej, zanotował w maju o 692,4 tys. użytkowników i 2,12 mln odsłon więcej niż TVP.info, zawierające głównie treści polityczno-społeczne. Z kolei Telewizjarepublika.pl miała o ponad połowę użytkowników i pięć razy odsłon więcej niż Polsatnews.pl, uruchomiony w październiku ub.r.
Serwis Supertacji zanotowały zbyt niską odwiedzalność, by mogła ona zostać oszacowana w badaniu Gemius/PBI.
Serwisy internetowe telewizyjnych stacji informacyjnych w maju 2016 |
|||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||
serwis |
realni użytkownicy |
odsłony |
zasięg |
tvn24.pl |
6 414 809 |
119 062 617 |
25,43% |
tvp.pl |
4 321 775 |
39 804 705 |
17,13% |
tvn24bis.pl |
1 846 368 |
7 728 235 |
7,32% |
tvp.info |
1 153 968 |
5 605 733 |
4,57% |
telewizjarepublika.pl |
647 840 |
7 213 566 |
2,57% |
polsatnews.pl |
435 897 |
1 432 109 |
1,73% |
Na stronach TVN24.pl i TVN24BiS.pl internautów odwiedzających je na komputerach jest już tylko niewiele więcej od tych korzystających z przeglądarek mobilnych. W przypadku pierwszego serwisu przewaga wyniosła 628,2 tys. realnych użytkowników (czyli 17,8 proc.), a dla drugiego - 156,4 tys. (17 proc.). Procentowa różnica w liczbie odsłon jest nieco wyższa na korzyść desktopu - wyniosła odpowiednio 26,8 i 21,6 proc.
Na pozostałych stronach ruch desktopowy zdecydowanie przeważa nad mobilnym, w największym stopniu na TVP.pl i Polsatnews.pl. Pierwsza witryna zanotowała w zeszłym miesiącu na komputerach o 77,5 proc. użytkowników i 147,2 proc. odsłon więcej niż na urządzeniach mobilnych, a druga - o 84,3 proc. i 49,6 proc. więcej.
Badanie Gemius/PBI nie obejmuje na razie aplikacji mobilnych.
Serwisy internetowe telewizyjnych stacji informacyjnych na różnych typach urządzeń w maju 2016 |
||||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||||
domena |
realni użytkownicy |
odsłony |
zasięg |
realni użytkownicy |
odsłony |
zasięg |
|
komputery |
urządzenia mobilne |
||||
tvn24.pl |
4 164 294 |
66 562 053 |
16,51% |
3 536 121 |
52 500 564 |
14,02% |
tvp.pl |
3 123 005 |
28 341 259 |
12,38% |
1 759 027 |
11 463 446 |
6,97% |
tvn24bis.pl |
1 074 135 |
4 241 370 |
4,26% |
917 733 |
3 486 865 |
3,64% |
tvp.info |
706 041 |
3 141 505 |
2,80% |
492 635 |
2 464 228 |
1,95% |
telewizjarepublika.pl |
399 362 |
5 189 953 |
1,58% |
286 150 |
2 023 613 |
1,13% |
polsatnews.pl |
286 112 |
858 369 |
1,13% |
155 198 |
573 740 |
0,62% |
W ostatnich miesiącach spore spadki oglądalności w skali roku zanotowało TVP Info, a wzrosty - kanały informacyjne Grupy TVN. W przypadku serwisów internetowych nie można porównywać wyników rok do roku, ponieważ do końca ub.r. realizowane było badanie Megapanel PBI/Gemius, oparte na nieco innej metodyce niż obecny pomiar, rozpoczęty w maju po tym, jak PBI wróciło do współpracy z Gemiusem. W międzyczasie, od stycznia do kwietnia br., Gemius realizował swoje badanie pod marką GemiusAudience.
Wyniki pomiaru Gemiusa z pierwszych pięciu miesięcy br. pokazują, że na komputerach zasięg TVN24.pl był dość stabilny, wynosił od 16,4 do 17,8 proc., a do 15,5 proc. spadł w lutym, kiedy niskie wyniki zanotowały też pozostałe witryny z zestawienia. Za to najwyższe zasięgi, podobnie jak TVN24.pl, większość innych stron osiągnęła w marcu i kwietniu.
Inaczej zmiany zasięgu ułożyły się w przypadku serwisów TVP Info i Polsatu News. Pierwszy najlepszy wynik miał w styczniu - 3,26 proc., natomiast w kolejnych miesiącach notował już poniżej 3 proc., a w maju już tylko 2,8 proc. W konsekwencji wzrosła jego strata do TVN24BiS.pl - z 0,58 pkt proc. w styczniu do ponad 2 pkt proc. w marcu i kwietniu. Także Telewizjarepublika.pl zanotowała w maju swój najniższy zasięg w br. - 1,58 proc.
Za to Polsatnews.pl osiągnął systematyczne wzrosty zasięgu - z 0,69 proc. w styczniu do 1,13 proc. w maju.
Zasięg serwisów internetowych telewizyjnych stacji informacyjnych na komputerach w 2016 r. |
|||||
(badanie GemiusAudience i Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
serwis |
styczeń |
luty |
marzec |
kwiecień |
maj |
tvn24.pl |
16,42% |
15,48% |
17,78% |
17,64% |
16,51% |
tvp.pl |
11,79% |
10,24% |
14,74% |
13,22% |
12,38% |
tvn24bis.pl |
3,84% |
4,27% |
5,03% |
5,10% |
4,26% |
tvp.info |
3,26% |
2,90% |
2,95% |
2,87% |
2,80% |
telewizjarepublika.pl |
1,97% |
1,66% |
2,20% |
1,60% |
1,58% |
polsatnews.pl |
0,69% |
0,69% |
0,85% |
0,86% |
1,13% |
Według badania Megapanel PBI/Gemius, w drugiej połowie ub.r. serwisy stacji TVN24 i TVP notowały na komputerach i urządzeniach mobilnych w miarę stabilne zasięgi. TVN24.pl, TVN24BiS.pl i TVP.Info najwyższe wyniki osiągnęły w lipcu, przewaga TVN24BiS.pl nad TVP.Info wynosiła w różnych miesiącach 0,1-0,27 pkt proc., a w listopadzie to TVP.Info wyprzedziło TVN24BiS.pl o 0,1 pkt proc.
Wzrost zasięgu zanotował natomiast serwis Telewizji Republika - z 0,93 proc. w lipcu do 2,22 proc. w grudniu.
Zasięg serwisów internetowych telewizyjnych stacji informacyjnych w drugiej połowie 2015 r. |
||||||
(badanie Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||||
serwis |
lipiec |
sierpień |
wrzesień |
październik |
listopad |
grudzień |
tvn24.pl |
19,48% |
19,63% |
18,45% |
17,90% |
18,91% |
17,16% |
tvp.pl |
13,89% |
11,23% |
13,41% |
15,03% |
15,96% |
13,26% |
tvn24bis.pl |
4,34% |
4,12% |
4,32% |
4,10% |
4,07% |
3,98% |
tvp.info |
4,25% |
3,89% |
4,05% |
4,00% |
4,17% |
3,81% |
telewizjarepublika.pl |
0,93% |
1,40% |
1,46% |
1,57% |
1,83% |
2,22% |
polsatnews.pl |
- |
- |
- |
- |
0,71% |
0,63% |
Dołącz do dyskusji: TVN24 liderem stacji informacyjnych w internecie. TVN24 BiS zwiększa przewagę nad TVP Info, w górę Polsat News
Może zatrudniają takich w tym portalu co nie nadają się do pokazywania w tv :-) ?