SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wydatki na reklamę

Wydatki na reklamę w mediach wyniosły 7,51 mld zł

Wydatki na reklamę w mediach w okresie od stycznia do końca września tego roku wyniosły 7,51 mld zł. W tym czasie najwięcej wydano na reklamę żywności, a największym reklamodawcą był Unilever - wynika z danych MediaMonitoring.

Telewizja ma wciąż największy udział w pozyskiwaniu reklam. W pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku sięgnął on 60,81 proc., podczas gdy udział prasy był o połowę mniejszy (31,02 proc.). Najmniej pieniędzy z budżetów na reklamę trafiło w tym czasie do radia (8,17 proc.).

W stosunku do wyników na koniec pierwszego półrocza udziały poszczególnych mediów prawie się nie zmieniły - telewizja miała wówczas 61,22 proc. rynku, prasa - 30,71 proc., a radio 8,07 proc.

W rankingu najbardziej reklamowanych sektorów na koniec trzeciego kwartału za wydatkami na reklamę żywności, które w ciągu dziewięciu miesięcy wyniosły łącznie 1,73 mld zł, na kolejnych miejscach pod względem wielkości budżetów reklamowych znalazły się: telekomunikacja (807,1 mln zł), środki do pielęgnacji ciała (754,4 mln zł), rozrywka i kultura (742 mln zł).

Na koniec pierwszego półrocza był taki sam układ czołówki rankingu.

Po trzech kwartałach w gronie największych reklamodawców poza Unileverem (219,8 mln zł) znaleźli się: Procter & Gamble (195,2 mln zł), Polska Telefonia Cyfrowa (190,6 mln zł), Polkomtel (179 mln zł), Centertel (176,8 mln zł).

Po pierwszym półroczu tytuł największego reklamodawcy przypadł Polskiej Telefonii Cyfrowej, za którą znaleźli się: Unilever, Polkomtel, Centertel i Procter & Gamble.

Projekt MediaMonitoring koordynowany jest przez SMG/KRC i obejmuje dane z AGB Polska (telewizja), Agory (prasa) i CR Media (radio).

Dołącz do dyskusji: Wydatki na reklamę

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl