Canal+ z nową oprawą graficzną (wideo)
Canal+ Cyfrowy wprowadził we wtorek nową identyfikację wizualną kanałów spod marki Canal+. Zyskały one nową oprawę graficzną, która przygotowana została w nietypowy sposób. Zmodyfikowano także loga poszczególnych anten Canal+.
- Wizualna oprawa stacji stanowi część wizerunku marki Canal+ i jako taka zawsze była dla nas równie ważna, jak oferta programowa - podkreśla Beata Ryczkowska, dyrektor programowa Canal+.
Nowe jingle są utrzymane w zupełnie nowej stylistyce, ale nie zrywają całkowicie z dotychczasowym systemem identyfikacji wizualnej stacji. Nawiązują do niego poprzez geometryczny podział ekranu na cztery części. Każdy jingiel Canal+ opiera się na motywie plusa z logo stacji. Pojawia się on na środku ekranu i dzieli go na cztery prostokąty, z których każdy pokazuje inny punkt widzenia na sfilmowaną rzeczywistość.
Jingle powstały w przeważającej większości z wykorzystaniem materiałów filmowych, nakręconych specjalnie dla poszczególnych kanałów, a nie komputerowej grafiki 3D, co jest standardem we współczesnej identyfikacji stacji telewizyjnych. Obrazy na ekranie to zdjęcia codzienności fotografowanej z bardzo bliska i przez to na granicy rozpoznawalności. Są wśród nich obrazy świateł ulicznych, szczotek myjni samochodowej, wody, czy ognia. W produkcji czołówek Canal+ Film wykorzystano zdjęcia taśmy filmowej, a Canal+ Sport - ujęcia sylwetki sportowca filmowane wieloma kamerami naraz.
W ślad za zmianą identyfikacji wizualnej anteny poszły zmiany logotypów stacji Canal+ Film, Canal+ Film HD, Canal+ Sport, Canal+ Sport HD i Canal+ Sport 2. Powstały dwie ich wersje - ze słowem Canal+ i bez niego. Zmiany objęły też znaczki stacji prezentowane u góry ekranu - są teraz półprzezroczyste. Za kilka miesięcy zmieniony zostanie cały korporacyjny system identyfikacyjny Canal+ w Polsce.
Nową identyfikację wizualną anteny Canal+ stworzyła brytyjska agencja devilfish, która wygrała konkurs ogłoszony przez Canal+ Group. W Polsce nad wdrożeniem projektu czuwał Christian Gierycz, dyrektor artystyczny Canal+.
Poprzednia zmiana identyfikacji wizualnej anteny Canal+ miała miejsce w 2003 roku. Obecnie wprowadzona oprawa jest już czwartą w historii stacji w Polsce.
Dołącz do dyskusji: Canal+ z nową oprawą graficzną (wideo)