Kanadyjski regulator zaostrza prawa medialnego rynku
Kanadyjski regulator rynku medialnego wprowadził nowe regułyograniczające możliwość posiadania różnych mediów.
W celu zapewnienia różnorodności programowej, CanadianRadio-television and Telecommunications Commission (CRTC) ustaliłatakże limity odnośnie fuzji nadawców - informuje agencjaReuters.
Prywatne firmy będą mogły teraz na jednym rynku mieć kontrolętylko nad dwoma z trzech rodzajów mediów (radio, telewizja,gazeta).
Z kolei przy badaniu potencjalnych fuzji i przejęć, regulator mazapewnić, aby żaden pojedynczy podmiot nie miał kontroli nad więcejniż 45 procent poziomu oglądalności telewizyjnej oraz aby żadenwłaściciel nie mógł skutecznie kontrolować programów dostarczanychna którykolwiek z rynków.
Nowe zasady dotyczą tylko nadawców prywatnych oraz odnoszą siędo przyszłych transakcji. CRTC wprowadziła je w związku z obawami,że konsolidacja w branży telewizyjnej mogłaby doprowadzić dosytuacji, w której niektórzy właściciele mieliby dominującąpozycję, a to w konsekwencji mogłoby skutkować mniejszą liczbątreści regionalnych i lokalnych.
źródło: Reuters
Dołącz do dyskusji: Kanadyjski regulator zaostrza prawa medialnego rynku