Mobilny marketing cieszy się zainteresowaniem użytkowników
W ciągu ostatniego roku znacząco wzrosła liczba osób korzystających z telefonów komórkowych.
W bieżącym roku z komórek korzysta 79 procent dorosłych i 61 procent nastolatków - informuje serwis Marketing Charts, powołując się na badanie organizacji Mobile Marketing Association (MMA).
Najwyższy wskaźnik mobilnej penetracji - 88 procent - występuje w grupie wiekowej od 35 do 44 lat, a dla całej populacji wynosi on 76 procent. Z telefonów komórkowych korzysta 82 procent respondentów z grup wiekowych 25-34 i 45-54, 79 procent z grupy wiekowej 18-24 oraz 72 procent powyżej 55. roku życia.
Na niezmiennym poziomie w porównaniu z wcześniejszymi badaniami organizacji przeprowadzonymi w 2006 i 2005 roku, pozostaje zainteresowanie mobilnym marketingiem, które wyraża 1/4 respondentów.
Do 5 procent wzrosła natomiast liczba badanych, którzy wzięli udział w mobilnym marketingu. Najczęstszymi rodzajami mobilnego marketingu były konkursy, w których udział wzięło 45 procent respondentów z tej grupy. 33 procent otrzymało na swoją komórkę informacje na temat swojego konta albo produktów, które kupili, a 24 procent otrzymało reklamy produktów lub usług.
Z badania MMA wynika również, że 75 procent posiadaczy komórek wysyła i odbiera wiadomości tekstowe. 53 procent robi to przynajmniej raz w tygodniu, a 34 procent codziennie.
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: Mobilny marketing cieszy się zainteresowaniem użytkowników