Najpopularniejsze witryny tematyczne w Polsce
Prezentujemy zestawienie najpopularniejszych witryn tematycznych w Polsce. Kto był lipcu br. liderem w dziewiętnastu kategoriach tematycznych m.in. biznes, erotyka, turystyka, sport, motoryzacja, nieruchomości, lokalizatory, praca czy informacja?
Megapanel PBI/Gemius opublikował zestawienie najpopularniejszych witryn internetowych w lipcu 2009 roku. Zapraszamy do zapoznania się z danymi w raporcie portalu Wirtualnemedia.pl.
Informacje, publicystyka, media
Liderem tej kategorii pozostaje Onet.pl (6,48 mln real users), ale
w porównaniu z czerwcem stracił ponad 300 tys. real users. Nieco
mniejsze spadki popularności zanotowały kolejne w zestawieniu
Wirtualna Polska (4,87 mln real users), Gazeta.pl (4,71 mln real
users) i Interia.pl (3,57 mln real users). Natomiast do pierwszej
dziesiątki rankingu awansowały serwisy informacyjne Google których
liczba real users przekroczyła w lipcu 1 mln.
Kultura, rozrywka
Na pierwszej pozycji w tej kategorii pozostaje YouTube.com, z
którego korzysta 9,18 mln real users. Popularność serwisów
rozrywkowych Onet.pl spadła poniżej 7 mln real users, a serwisy
rozrywkowe o2.pl i Wirtualnej Polski straciły po ok. 300 tys. real
users w porównaniu z czerwcem.
Biznes, finanse, prawo
W tej kategorii prowadzenie utrzymały serwisy biznesowe Onet.pl,
które w porównaniu z czerwcem zyskały ponad 150 tys. real users. Na
siódme miejsce awansowała Gazeta.pl, wyprzedzając eGospodarka.pl. W
pierwszej dziesiątce znalazło się też forumprawne.org, które w
czerwcowym zestawieniu było na 15. miejscu. Portal
Wirtualnemedia.pl odwiedza miesięcznie prawie 500 000
użytkowników.
Motoryzacja
Zdecydowanym liderem tej kategorii pozostaje jest serwis otoMoto,
który miał w sierpniu 3,86 mln real users (o 100 tys. więcej niż w
czerwcu). Na 5. miejsce awansowały serwisy motoryzacyjne Gratki,
wykorzystując spadek popularności (o prawie 200 tys. real users w
porównaniu z czerwcem) podobnych witryn Gazeta.pl.
Budownictwo i nieruchomości
Serwisy Grupy Murator (1,35 mln real users) zwiększyły nieco
przewagę nad stronami budowlanymi Gazeta.pl (1,25 mln real users).
Trzeci w zestawieniu otoDom w porównaniu z czerwcem stracił ponad
100 tys. real users. Liderem pod względem ilości odsłon pozostaje
gratka.pl (32 mln odsłon).
Edukacja
Portal wikipedia.org odwiedziło w sierpniu o 500 tys. mniej real
users niż w lipcu, a serwisy edukacyjne Onet.pl - o 300 tys. mniej
real users. Jednak liczba odsłon wikipedia.org wzrosła do 235 mln.
Z kolei serwis sciaga.pl odwiedziło w lipcu o połowę mniej real
users niż w czerwcu, a liczba odsłon zmniejszyła się
czterokrotnie.
Erotyka
Pierwsze miejsce w tej kategorii utrzymał redtube.com (1,61 mln
real users), ale najwięcej odsłon (76 mln) mają serwisy erotyczne
Wirtualnej Polski. Z kolei popularność serwisu adultfinder.com
spadła poniżej 1 mln real users i został on wyprzedzony w
zestawieniu przez zbiornik.com. Na 7. miejscu znalazł się serwis
juicyacces (748 tys. real users), który w czerwcowym zestawieniu
był poza pierwszą dwudziestką.
Serwisy sportowe
Popularność serwisów sportowych Wirtualnej Polski przekroczyła 3
mln real users, dzieki czemu wyprzedziły one serwisy sportowe
Gazeta.pl. Liderem pozostaje sport.onet.pl - zarówno pod względem
liczby real users (3,36 mln), jak i liczby odsłon (134 mln). Do
pierwszej dziesiątki awansowały serwisy sportowe Grupy Axel
Springer.
E-commerce
Popularność Allegro spadła poniżej 10 mln real users, ale i tak
pozostaje bezapelacyjnym liderem tej kategorii. Serwisy e-commerce
Onet.pl straciły w porównaniu z czerwcem ponad 200 tys. real
users.
Styl życia
Pierwsze miejsce w tej kategorii serwisom Onet.pl, chociaż ich
popularność zmniejszyła się poniżej 5 mln real users, natomiast
najwięcej odsłon mają serwisy Wirtualnej Polski (254 mln). Witryny
lifestylowe Gazeta.pl straciły w porównaniu z czerwcem prawie 400
tys. real users i spadły na 5. miejsce, ustępując stronom
Interia.pl.
Turystyka
Liderem pozostają serwisy turystyczne Onet.pl (2,75 mln real users
i 39 mln odsłon. Kolejne trzy grupy serwisów w porównaniu z
czerwcem zanotowały więcej real users, ale mniej odsłon.
Firmowe
Nowe Technologie
Liderem tej kategorii pozostaje portal Interia.pl (4,13 mln real
users), natomiast najwięcej odsłon (34 mln) zanotowały
dobreprogramy.pl, które jednak w porównaniu z czerwcem straciły
ponad 250 tys. real users i spadły na 3. miejsce. Popularność stron
IDG spadła poniżej 3 mln real users, a serwisów technologicznych
Gazeta.pl - poniżej 2 mln.
Praca
Pierwsze miejsce utrzymały serwis o pracy Gazeta.pl (1,82 mln real
users), które jednak w porównaniu z czerwcem straciły 100 tys. real
users. Jeszcze większy spadek popularności (o prawie 180 tys. real
users) zanotował serwis Pracuj.pl. Więcej real users niż w czerwcu
odwiedziło za to strony praca.wp.pl i infopraca.pl.
Społeczności
Bezapelacyjnym liderem serwisów społecznościowych pozostaje
nasza-klasa.pl, którą odwiedziło 11,66 mln real users, wykonując
ponad 10 mld odsłon. Natomiast popularność serwisów
społecznościowych GG Network spadła poniżej 4 mln real users, a
serwisu peb.pl - o 450 tys. real users. Więcej real users niż w
czerwcu odwiedziło za to serwisy grono.neti facebook.com
Mapy i lokalizatory
Najwięcej real users (5,69 mln) ma w dalszym ciągu Google, a
najwięcej odsłon (36 mln) notuje zumi.pl. Popularność targeo.pl
przekroczyła 1 mln real users, za to liczba odsłon tej witryny
zmalała w porównaniu z czerwcem o połowę.
Hosting
Najpopularniejsze serwisy z tej kategorii odwiedziło w lipcu
znacznie mniej real users niż w czerwcu. Interia.pl straciła ponad
500 tys. real users i na 1. miejscu zastąpił ją Onet.pl.
Publiczne
Na pozycję lidera awansował serwis policja.gov.pl (668 tys. real
users), a spadła z niej strona ngo.pl, która w porównaniu z
czerwcem straciła prawie 170 tys. real users. Najwięcej odsłon
generują serwisy uniwersytetów: Jagiellońskiego, Warszawskiego i
Śląskiego.
Wyszukiwarki i katalogi
Ponad 15 mln real users korzysta z Google, generując 3,4 mld odsłon
(o ponad 300 mln mniej niż w czerwcu). Prawie 300 tys. real users w
porównaniu z czerwcem stracił serwis yellowpages.pl i spadł na 7.
miejsce.
Źródło: Megapanel PBI/Gemius, lipiec 2009 agregat autoryzowany przez Gemius SA
Liczebność próby: N=17 290. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.
Zestaw kategorii tematycznych został ustalony i zaakceptowany przez Radę Badania Megapanel PBI/Gemius.
Dołącz do dyskusji: Najpopularniejsze witryny tematyczne w Polsce