Nowa inwestycja Multimedia Polska
Multimedia Polska przejął dwie sieci TV i jedną internetową w Szczecinie za 10 mln zł.
Operator telekomunikacyjny Multimedia Polska, który planuje debiut na GPW w II połowie br., przejął dwie sieci TV kablowej i jedną sieć internetową w Szczecinie, płacąc za te aktywa ok. 10 mln zł, podała spółka w komunikacie przesłanym wortalowi Wirtualnemedia.pl.
– Rynek telekomunikacyjny konsoliduje się. Spółka Multimedia Polska jest czynnym uczestnikiem tego procesu, czego przykładem są ostatnie przejęcia na rynku szczecińskim. Zaledwie kilka miesięcy temu przejęliśmy w tym mieście sieci kablowe od spółek Gryf-Sat i TV-Kab. Teraz umacniamy naszą pozycję poprzez przejęcie kolejnych trzech sieci - powiedział Andrzej Rogowski, Prezes Multimedia Polska, jednego z czołowych w kraju dostawców usług multimedialnych.
- Dzięki akwizycjom możemy niemal podwoić nasz udział w rynku szczecińskim. Nowym klientom będziemy mogli zaproponować szeroki i nowoczesny wachlarz usług telekomunikacyjnych, świadczonych przez Multimedia Polska w całym kraju, w tym TriplePlay - pakiet obejmujący jednocześnie telewizję kablową, internet i telefon – dodaje Prezes.
Dwie sieci telewizji kablowej (w sumie ok. 11 tys. okablowanych mieszkań) zostały przejęte przez Multimedia Polska od Szczecińskiej Spółdzielni Mieszkaniowej i PHU Telsat-Bis. Sieć internetowa (ponad 1,3 tys. abonentów) została przejęta od spółki System.
Przed ostatnimi przejęciami Multimedia Polska (na koniec czerwca br.) świadczyła usługi w Szczecinie dla ok. 10 tys. klientów telewizji kablowej, ok. 3,8 tys. klientów szerokopasmowego dostępu do internetu i ponad 7 tys. klientów telefonicznych.
W ciągu ostatnich trzech lat łączna wartość inwestycji grupy Multimedia Polska, w tym nakładów na modernizację sieci, przekroczyła 400 mln zł.
Według stanu na koniec czerwca br., grupa świadczy usługi telewizji kablowej i cyfrowej telewizji IPTV na rzecz 457 tysięcy klientów, usługi szerokopasmowego dostępu do Internetu na rzecz 117 tysięcy klientów oraz usługi telefoniczne na rzecz 127 tysięcy klientów.
Według nieadytowanych danych, w I półroczu 2006 roku przychody Multimedia Polska wyniosły 186 mln zł, a zysk operacyjny powiększony o amortyzację (EBITDA) – 89 mln zł. Marża EBITDA grupy ukształtowała się na poziomie 48% w porównaniu z 45% osiągniętymi rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Nowa inwestycja Multimedia Polska
http://dobra-inwestycja.blogspot.com