Polsat wyprzedził TVN w grupie komercyjnej, „M jak miłość” i „Ranczo” hitami tygodnia
W minionym tygodniu pozycja lidera oglądalności w rynku telewizyjnym należała do TVP1. Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej na pierwsze miejsce awansował Polsat. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia.
Udział liderującej TVP1 w okresie od 3 do 9 marca 2014 roku zmniejszył się o 0,81 pkt. proc. do 13,77 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugą lokatę zajęła stacja TVN, której udział w analizowanym okresie wzrósł o 0,27 pkt. proc. i wyniósł 12,43 proc. Ostatnie miejsce podium należało do Polsatu. Jego wynik wyniósł 12,26 proc., po wzroście w porównaniu do poprzedniego tygodnia o 0,97 pkt. proc. Natomiast na czwarte miejsce spadła TVP2 (9,92 proc.; do góry o 0,06 pkt. proc.).
Do rankingu top 20 na 19. miejsce awansował kanał TVP ABC, który nadaje od 15 lutego br. (Nielsen Audience Measurement oficjalnie jego oglądalność mierzy od 1 marca br.). Średni tygodniowy udział tej stacji zwiększył się o 0,45 pkt. proc. do 0,84 proc.
Wysokimi udziałami w rynku telewizyjnym pochwalić się mogły również takie kanały jak: TVN7 (3,56 proc.; + 0,31 pkt. proc.), TVN24 (3,34 proc.; + 0,01 pkt. proc.), TVP Info (3,20 proc.; + 0,06 pkt. proc.), Polsat News (1,36 proc.; + 0,08 pkt. proc.) i Eurosport (0,87 proc.; + 0,17 pkt. proc.).
NAM |
24.02 - 02.03 |
03.03 - 09.03 |
|
Lp. |
Stacja |
SHR % |
SHR % |
1 |
TVP1 |
14,58% |
13,77% |
2 |
TVN |
12,16% |
12,43% |
3 |
Polsat |
11,29% |
12,26% |
4 |
TVP2 |
9,86% |
9,92% |
5 |
TVN7 |
3,25% |
3,56% |
6 |
TVN24 |
3,33% |
3,34% |
7 |
TVP INFO |
3,14% |
3,20% |
8 |
TV PULS |
2,88% |
2,92% |
9 |
TV4 |
2,56% |
2,62% |
10 |
Polsat2 |
1,49% |
1,47% |
11 |
Polsat News |
1,28% |
1,36% |
12 |
TTV - Twoja Telewizja |
1,26% |
1,27% |
13 |
TVP Seriale |
1,30% |
1,23% |
14 |
Puls 2 |
1,32% |
1,23% |
15 |
TVP Regionalna |
1,05% |
0,95% |
16 |
TV6 |
0,83% |
0,91% |
17 |
Eurosport |
0,70% |
0,87% |
18 |
TVP Rozrywka |
0,90% |
0,84% |
19 |
TVP ABC |
0,39% |
0,84% |
20 |
Polo TV |
0,80% |
0,83% |
W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) z miejsca drugiego na pozycję lidera awansował Polsat, który zanotował tutaj wzrost 0,34 pkt. proc. do 13,90 proc. udziału. Z kolei na drugie miejsce spadł kanał TVN, którego udział jednak zwiększył się o 0,15 pkt. proc. do 13,80 proc. Na ostatniej lokacie podium uplasowała się Jedynka (spadek o 0,65 pkt. proc. do 10,18 proc. udziału).
NAM |
24.02 - 02.03 |
03.03 - 09.03 |
|
Lp. |
Stacja |
SHR % |
SHR % |
1 |
Polsat |
13,56% |
13,90% |
2 |
TVN |
13,65% |
13,80% |
3 |
TVP1 |
10,83% |
10,18% |
4 |
TVP2 |
8,36% |
8,58% |
5 |
TVN7 |
3,19% |
3,52% |
6 |
TV PULS |
3,10% |
3,36% |
7 |
TVN24 |
2,81% |
3,04% |
8 |
TV4 |
2,53% |
2,58% |
9 |
Polsat2 |
1,46% |
1,45% |
10 |
TVP Seriale |
1,46% |
1,39% |
11 |
Puls 2 |
1,41% |
1,36% |
12 |
TTV - Twoja Telewizja |
1,34% |
1,34% |
13 |
TVP INFO |
1,33% |
1,32% |
14 |
Polo TV |
1,19% |
1,23% |
15 |
Polsat News |
1,11% |
1,19% |
16 |
Discovery |
1,10% |
1,13% |
17 |
TV6 |
0,93% |
1,02% |
18 |
TVP Rozrywka |
0,83% |
0,91% |
19 |
Eska TV |
0,94% |
0,85% |
20 |
TVN Style |
0,86% |
0,85% |
Dołącz do dyskusji: Polsat wyprzedził TVN w grupie komercyjnej, „M jak miłość” i „Ranczo” hitami tygodnia