SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ponad 200 proc. wzrost kanału Nickelodeon, Disney Channel liderem

Najpopularniejszym kanałem dziecięcym jest w 2010 r. Disney Channel, ale największy - ponad 200-proc. - wzrost udziału w rynku zanotował Nickelodeon.

W grupie wszystkich widzów Disney Channel jako jedyny kanał dziecięcy miał w okresie od stycznia do lipca br. powyżej 1 proc. udziału w rynku, a dokładnie 1,22 proc., po wzroście o 14,9 proc. względem analogicznego okresu ub.r. - wynika z danych telemetrycznych Nielsen Audience Measurement.

Na drugim miejscu znalazł się Disney XD, którego udział wzrósł o 4,9 proc. względem nadającego rok wcześniej w jego miejscu Jetixa i wyniósł 0,92 proc. Trzecią pozycję zajął Cartoon Network. Jego udział poszedł do góry o 6,9 proc. i ukształtował się na poziomie 0,9 proc.

Największy wzrost kolejny odnotowała zajmująca szóste miejsce w rankingu stacja Nickelodeon, która miała w analizowanym okesie br. udział wynoszący 0,32 proc. po wzroście aż o 203,9 proc.

Natomiast w dół poszybował najbardziej zamykający ranking Jetix Play. Kanał ten stracił 44,6 proc. udziału i zanotował wynik na poziomie 0,06 proc. Jetix Play w tym roku stopniowo tracił zasięg, zaś z końcem lipca zaprzestała nadawania całkowicie.

  Wszyscy 4+
Styczeń-lipiec 2009 2010
Stacja AMR SHR % AMR  SHR % 
Disney Channel 63 314 1,057 74 710 1,215
Disney XD / Jetix 52 508 0,876 56 521 0,919
Cartoon Network 50 301 0,839 55 178 0,897
MiniMini 51 078 0,852 47 416 0,771
BBC CBeebies 28 333 0,473 28 004 0,455
Nickelodeon 6 159 0,103 19 242 0,313
Polsat JimJam - - 13 510 0,220
Boomerang 16 898 0,282 13 388 0,218
ZigZap/Hyper 8 043 0,134 7 242 0,118
JetixPlay 6 050 0,101 3 413 0,056


W grupie dzieci w wieku od 4 do 15 lat kolejność czołowych stacji dziecięcych była taka sama. Liderem także był Disney Channel, który miał 15,1-proc. wzrost i osiągnął aż 7,84 proc. udziału w rynku. Drugie miejsce należało do Disney XD (6,6 proc. udziału.), a trzecią lokatę zajęła stacja Cartoon Network, który miała 6,59 proc. udziału i zanotowała w tej grupie wzrost o 22,2 proc.

Również w tym zestawieniu zyskał najwięcej Nickelodeon – jego udział poszedł do góry aż o 206,4 proc. do 2,4 proc. Liderem spadku był zaś Jetix Play, którego wynik zmalał o 46,8 proc. do 0,33 proc. 

  4-15
Styczeń-lipiec 2009   2010  
Stacja AMR SHR % AMR  SHR % 
Disney Channel 36 292 6,817 40 102 7,844
Disney XD - - 33 767 6,605
Cartoon Network 28 720 5,395 33 702 6,592
MiniMini 23 437 4,402 22 302 4,362
Nickelodeon 4 131 0,776 12 158 2,378
BBC CBeebies 13 741 2,581 10 509 2,056
Boomerang 8 995 1,690 6 415 1,255
Polsat JimJam - - 6 201 1,213
ZigZap/Hyper 4 366 0,820 3 458 0,676
JetixPlay 3 277 0,615 1 674 0,327


 

Dołącz do dyskusji: Ponad 200 proc. wzrost kanału Nickelodeon, Disney Channel liderem

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl