Siła internetowej reklamy
Reklama w internecie w porównaniu z innymi mediami generuje dla sprzedawców większe zaangażowanie w marki.
Tak wynika z badania pod nazwą 'Brand Engagement', które na zlecenie organizacji Internet Advertising Bureau (IAB) przeprowadził oddział badawczy firmy Aegis Media UK o nazwie aevolve - informuje serwis Brand Republic.
Okazało się, że internetowa reklama handlowych marek przynosi 40 procent całkowitego zaangażowania w markę. Tymczasem w przypadku reklamy w prasie wskaźnik ten wyniósł 31 procent, a w przypadku reklamy telewizyjnej 19 procent.
Badanie pokazało też, że w pierwszej połowie bieżącego roku średnie wydatki na reklamę online pięciu sprzedawców (Debenhams, John Lewis, Marks & Spencer, Woolworths oraz Next) stanowiły tylko 2,5 procenta ich reklamowych budżetów.
Wobec tego IAB wnioskuje, że internetowa reklama jest około 16 razy bardziej skuteczna niż mogłyby sugerować pieniądze na nią wydane.
W badaniu testowanych było 38 reklam w internecie, prasie, telewizji, radiu i na nośnikach outdoor. Uczestniczyło w nim 1024 kobiety w wieku od 30 do 50 lat, które w ciągu ostatnich sześciu miesięcy robiły zakupy przynajmniej u trzech z pięciu wspomnianych sprzedawców.
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: Siła internetowej reklamy