„Wprost” po zmianach zarabia więcej z reklam, „Do Rzeczy” przed „W Sieci”, a „ABC” przed „Od A do Z”
„Wprost” po zmianie zespołu i linii redakcyjnej zwiększył wpływy reklamowe i jest liderem wśród tygodników społeczno-politycznych, wyprzedzając „Newsweeka” i „Politykę”. W pierwszej połowie br. „Do Rzeczy” zarobiło prawie dwa razy więcej niż „W Sieci” i „Gość Niedzielny”, a „ABC” - ponad trzy razy więcej niż „Od A do Z”.
W pierwszej połowie br. cennikowe wpływy „Wprost” (AWR „Wprost”) z reklam wyniosły 61,71 mln zł, o 6,4 proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Pozwoliło to tytułowi awansować na lidera tygodników społeczno-politycznych pod tym względem, wyprzedzając „Newsweeka” (Ringier Axel Springer Polska), którego przychody reklamowe zmalały o 11,5 proc., do 57,36 mln zł.
Pod koniec marca „Wprost” przeszedł duże zmiany: po zastąpieniu Sylwestra Latkowskiego przez Tomasza Wróblewskiego w funkcji redaktora naczelnego nastąpiły duże roszady w redakcji: odeszła grupa dziennikarzy (w czerwcu z Latkowskim założyli serwis Kulisy24.com), a na ich miejsce przyszli nowi, m.in. z „Rzeczpospolitej”. Tygodnik zaczął mocniej skupiać się na tematyce gospodarczej.
Na razie nie przyniosło to wzrostu sprzedaży „Wprost”: w kwietniu br. wyniosła ona średnio 36 935 egz. (zobacz wyniki wszystkich tygodników opinii), wobec 51 660 egz. rok wcześniej i 50 999 egz. w I kwartale br. Jednak przychody reklamowe pisma wzrosły w ciągu minionego półrocza: od stycznia do marca wyniosły 24,2 mln zł, a w II kwartale - 37,5 mln zł.
Oprócz „Newsweeka” spadki wpływów reklamowych w I połowie br. zanotowały też „W Sieci” (Fratria) - o 2,3 proc. do 12,77 mln zł, „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media) - o 4,7 proc. do 10,74 mln zł i „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie) - o 4,9 proc. do 1,06 mln zł.
Za to największy wzrost osiągnęło „Do Rzeczy” (Orle Pióro) - o 61,1 proc., do 23,54 mln zł. Tygodnik zarobił z reklam ponad dwa razy więcej od „W Sieci” i „Gościa Niedzielnego”.
W drugiej połowie kwietnia równocześnie zadebiutowały dwa tygodniki tabloidowe: „ABC” (Fratria) i „Od A do ZET” (Ringier Axel Springer Polska). Przez ponad dwa miesiące pierwszy zyskał z reklam 2,62 mln zł, a drugi - 728,8 tys. zł. Zaznaczmy, że w „ABC” spore zmiany nastąpiły przed miesiącem.
Wpływy reklamowe tygodników społeczno-politycznych |
|||
(dane cennikowe Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-VI 2014 |
I-VI 2015 |
zmiana proc. |
Wprost |
57 983 498 zł |
61 709 761 zł |
6,4 |
Newsweek Polska |
64 793 303 zł |
57 363 915 zł |
-11,5 |
Polityka |
33 186 517 zł |
37 876 975 zł |
14,1 |
Do Rzeczy |
14 612 992 zł |
23 543 168 zł |
61,1 |
Angora |
14 975 798 zł |
17 295 668 zł |
15,5 |
W Sieci |
13 066 710 zł |
12 770 339 zł |
-2,3 |
Gość Niedzielny |
11 268 683 zł |
10 737 250 zł |
-4,7 |
Tygodnik Powszechny |
3 117 871 zł |
3 820 557 zł |
22,5 |
ABC |
- |
2 622 433 zł |
- |
Przegląd |
1 496 800 zł |
1 597 800 zł |
6,7 |
Gazeta Polska |
1 116 456 zł |
1 061 743 zł |
-4,9 |
Od A do Z |
- |
728 820 zł |
- |
Dołącz do dyskusji: „Wprost” po zmianach zarabia więcej z reklam, „Do Rzeczy” przed „W Sieci”, a „ABC” przed „Od A do Z”