„X Factor” stracił widzów, ale pozostał liderem. 62 mln zł z reklam
Trzecia edycja talent-show TVN „X Factor” miała o 80 tys. widzów mniej niż nadawana rok wcześniej druga seria. Format dał jednak stacji pozycję lidera w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 61,8 mln zł.
„X Factor 3” pokazywany był w okresie od 23 lutego do 26 maja br. w soboty o godz. 20.00 (finałowy odcinek wyjątkowo pokazano w niedzielę o godz. 20.00). Talent-show co tydzień oglądało średnio 2,97 mln widzów, co przełożyło się na 19,89 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz 24,22 proc. wśród w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Największą widownię zgromadził odcinek castingowy formatu z 23 marca br., który śledziło 3,84 mln osób. Z kolei odcinek finałowy nadany 27 maja br. zgromadził 3,13 mln oglądających.
Trzeci sezon „X Factor” w porównaniu z nadawaną w analogicznym okresie ub.r. drugą serią stracił 80 tys. widzów. Wówczas średnia widownia talent-show wyniosła bowiem 3,05 mln widzów przy udziale na poziomie 21,40 proc. w grupie 4+ oraz 27,01 proc. w grupie komercyjnej (więcej na ten temat).
W paśmie nadawania muzycznego widowiska TVN była liderem rynku telewizyjnego. Na drugim miejscu z wynikiem na poziomie 18,62 proc. uplasowała się TVP1, nadająca wówczas „Pogodę”, „Komisarza Alexa”, “Ranczo” i filmy fabularne. Trzecia była TVP2 (11,66 proc.; programy kabaretowe, „The Voice of Poland” i film fabularny), a czwarty - Polsat (10,45 proc., filmy fabularne i program kabaretowy). W grupie komercyjnej TVN też była pierwsza, a dalej uplasowały się: TVP1, Polsat i TVP2.
Wpływy z reklam przy emisji obecnego sezonu talent-show wyniosły 61,8 mln zł. (dane netto, bez rabatów).
Trzecią edycję programu „X Factor” wygrała Klaudia Gawor (więcej na ten temat). TVN nie podaje oficjalnie informacji, czy wiosną 2014 pokaże czwarty sezon formatu.
Oglądalność „X Factora 3” odcinek po odcinku (dane TVN)
Data |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
AMR |
SHR % |
SHR % |
|
2013-02-23 |
3 795 983 |
24,40% |
28,60% |
2013-03-02 |
3 739 828 |
23,10% |
27,40% |
2013-03-09 |
3 533 616 |
21,60% |
25,50% |
2013-03-16 |
3 516 578 |
22,00% |
26,10% |
2013-03-23 |
3 835 956 |
24,10% |
28,70% |
2013-03-30 |
3 075 405 |
21,70% |
25,40% |
2013-04-06 |
2 660 557 |
16,80% |
20,80% |
2013-04-13 |
2 997 794 |
19,80% |
25,70% |
2013-04-20 |
2 478 378 |
16,90% |
21,60% |
2013-04-27 |
2 368 109 |
16,50% |
21,20% |
2013-05-04 |
2 391 181 |
17,40% |
20,60% |
2013-05-11 |
2 426 957 |
18,30% |
22,40% |
2013-05-18 |
2 252 811 |
17,50% |
22,70% |
2013-05-26 |
3 126 014 |
19,50% |
22,50% |
Średnio: |
2 966 146 |
19,89% |
24,22% |
Konkurencja w czasie emisji talent-show
Stacja |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
AMR |
SHR % |
SHR % |
|
TVN - X Factor |
2 966 146 |
19,89% |
24,22% |
TVP1 |
2 776 199 |
18,62% |
12,76% |
TVP2 |
1 738 962 |
11,66% |
11,91% |
Polsat |
1 558 792 |
10,45% |
12,51% |
Dołącz do dyskusji: „X Factor” stracił widzów, ale pozostał liderem. 62 mln zł z reklam