Polsat z największymi wpływami z reklam, duży spadek TVN. Liderem Aflofarm
W październiku br. cennikowe wpływy reklamowe telewizji były wyższe niż rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, zaś TVN zanotował spory spadek. Najwięcej na spoty telewizyjne wydał Aflofarm.
W zeszłym miesiącu 2014 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie ponad 2,05 mln spotów reklamowych, o 13,5 proc. więcej niż w październiku ub.r. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie ponad 2,41 mld zł, co oznacza wzrost o 4,2 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 370,2 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat, awansujący z miejsca drugiego. Jego przychody były o 2,05 proc. wyższe niż rok wcześniej.
Z pierwszej na drugą lokatę spadł TVN, którego wpływy zmalały aż o 34,6 proc. do 298,3 mln zł. Kolejne miejsce zajęły: TVP1 (206,2 mln zł, spadek o 13,6 proc.) i TVP2 (187,2 mln zł, spadek o 2,78 proc.).
Tuż za kanałami tzw. ‘”wielkiej czwórki” znalazł się TVN24 z wpływami na poziomie 54,9 mln zł i wzrostem o 17,8 proc.
Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam. Największymi pochwalić się mogły kanały National Geographic Channel (wzrost o 55,97 proc. do 32,7 mln zł) i AXN (wzrost o 48,22 proc. do 48,92 mln zł).
Stacja |
Październik 2013 |
październik 2014 |
Polsat |
362 832 560 |
370 284 375 |
TVN |
455 901 760 |
298 287 140 |
TVP1 |
238 786 841 |
206 235 054 |
TVP2 |
192 597 176 |
187 235 526 |
TVN24 |
46 619 681 |
54 921 823 |
Disney Channel |
38 472 482 |
52 140 259 |
AXN |
33 003 695 |
48 918 048 |
TVN7 |
38 278 091 |
43 795 551 |
Discovery |
36 491 020 |
42 784 646 |
TV4 |
36 205 233 |
42 504 550 |
TV PULS |
31 259 440 |
37 098 826 |
National Geographic |
20 936 430 |
32 655 824 |
Polsat2 |
25 564 385 |
31 543 545 |
TLC |
26 363 370 |
30 565 932 |
Comedy Central |
30 928 550 |
30 144 468 |
Stopklatka |
|
28 866 405 |
Investigation Discovery |
26 872 350 |
27 859 577 |
TVP Seriale |
15 957 695 |
23 967 787 |
Disney XD |
23 505 201 |
23 622 542 |
W październiku 2014 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 104,3 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 35,77 proc. Kolejne miejsca zajęły: US Pharmacia (57,8 mln zł) i Orange (56,3 mln zł).
Korporacja |
Październik 2013 |
Październik 2014 |
AFLOFARM |
76 842 185 |
104 334 328 |
US PHARMACIA INC. |
41 791 768 |
57 775 291 |
ORANGE SA |
- |
56 304 053 |
FERRERO |
63 627 113 |
56 044 628 |
NESTLE |
31 577 776 |
53 522 854 |
PROCTER & GAMBLE |
60 619 445 |
48 777 651 |
GRUPA ALLEGRO SP Z OO |
8 567 481 |
34 598 370 |
P4 |
36 382 846 |
34 588 465 |
POLPHARMA |
21 810 391 |
33 541 123 |
UNILEVER |
34 840 701 |
32 815 962 |
POLKOMTEL SA |
51 383 042 |
32 544 221 |
RECKITT BENCKISER |
35 837 854 |
29 266 060 |
GLAXO SMITHKLINE |
20 802 750 |
28 971 221 |
ZABKA POLSKA SA |
17 637 029 |
28 427 013 |
POLSKA TELEFONIA CYFROWA |
26 022 143 |
27 580 106 |
JERONIMO MARTINS |
23 342 435 |
27 093 659 |
TEVA PHARMACEUTICALS |
25 594 500 |
26 575 040 |
DANONE |
32 058 682 |
24 838 195 |
POLSAT I POLKOMTEL SA |
- |
24 036 590 |
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.
Dołącz do dyskusji: Polsat z największymi wpływami z reklam, duży spadek TVN. Liderem Aflofarm
to Twój poziom